Hawaii 2012 - USA

Hawaii - Dag 6 & 7 ( 2 & 3 April)

Da skal jeg skrive de to siste oppdateringene mine om Hawaii.

Mandagen var det tid for å snorkle. Vi dro til Hanauma Bay, vi var først gruppen så vi dro tidlig om morgenen. Noe jeg tror var bra, for var ikke så mye folk der da.

Vi var tidlig tilbake på hotellet og hadde mye fritid resten av dagen, så ble shopping og tusling rundt i gatene i Waikiki.

Foran Hard Rock, vi var der å spiste på kvelden

Mens vi tuslet rundt

Midagen den kvelden

Siste dagen formindel var kommet, vi skulle ut med en båt, men vi var siste gruppen som skulle ut så vi måtte vente helt til midt på dagen  foer det var vår tur. Etter det var det vanlig tusling rundt i gatene og slikt. Foer paa kvelden vi var paa middag paa Senior Frog. Etter det tuslet vi rundt i gatene en siste gang paa kvelds tid. Og spiste vaar siste frozen yogurt paa stranden. Er rart å tenke på at det er en måned siden alt dette skjedde. Føles som i går.

Frozen yogurt by the beach, siste kvelden

LA, på vei hjem, hadde en 4 timers stopp på LAX.

Hawaii - Dag 5 (1 April)

Dag 5, dagen vi alle ble solbrent. Vi hadde hele formidagen for oss selv på stranden, og vi skulle ikke noe før Hawaiiisk aften eller noe sånt på kvelden, så vi bestemte å legge oss noen timer på stranden. Smarteste valg av solkrem faktor 8 og med sololje. Sier vel seg selv at ryggen var temmelig rød den kvelden. Vi gikk tilbake på hotellet og gjorde oss klare for kvelden var også da vi oppdaget rød hetens begynnelse.

På stranden, var nokså fullt og mye folk

Senere på dagen skulle vi på en Loah som er mer som en Hawaiisk aften eller hva jeg kan forklare det med. Er Hula dansing, noe grisespising, skal innrømme at jeg klarte ikke spise den grisen etter å ha sett på den tingen med hvordan de hadde forberedt den. Ellers var det egentlig en koselig kveld. Syk morsom busstur på vei hjem

Her er vi på bussen på vei til

Ca hele gruppen

Gjengen <3

ALOHA

Hawaii - Dag 4 ( 31 Mars )

Dagen hvor vi skulle på Peal Harbor var kommet. Etter å ha lært om dette i historie, gledet jeg meg til å se hva dette virkelig var og så ut i virkelig heten. Og det som var presentert så stort her i Okla, i historie timen ble en liten skuffelse. Selvfølgelig likte jeg memorialen og alt det, er fint hvordan de har laget det, men tror skuffelsen var hvor kort tid det tok. Men nok om det her er noen bilder. Og nå har jeg jo sett stedet hvor japanerene bombet for 70 år siden.

Ved inngangen til Pearl Harbor

Veggen på USS Arizona memorialen, syns det var veldig fint hvordan de har gjort det. Men det som skuffet meg var igjen hvordan vi bare var innom i 10-15 min også dro vi tilbake på land.

Deler av USS Arizona som sank 7 Desember 1941

Poserer med to av Security folkene inne på memorialen

Forann veggen

Etter å ha vært på Pearl Harbor dro vi tilbake på Hotellet, og hadde fritid frem til vi skulle på USA's største utendørs kjøpesenter. I den tiden valgte vi å gå på Stabucks for lunch og for å få litt internett

Starbucks pausen vår

Etter dettevar det tilbake på hotellet og gjør oss klar for å dra på kjøpesenteret.

På kjøpesenteret

Klar for middag

Jente gjengen vår! Savner disse jentene!

Middag på Bubba Gump

Dag 4 over, dag 5 kommer snart

Hawaii - Dag 3 ( 30 Mars )

Dagen gikk til tur på Diamond Head som er en avdød vulkan. Vi var heldige å kom i første gruppe så vi fikk mer ut av dagen senere. Først kjørte vi en buss opp til Diamond Head, da vi kom på sånn parkeringsplass, og fra der måtte vi gå opp på vulkanen/fjellet. Har ikke vært på fjelltur siden jeg var i Norge, men dette var mer en fin spasertur, hvis jeg skal samenligne med et av Bergensfjellene må det bli som å gå opp Fløyen, men ikke så langt engang.

Beste JENTENE på turen! Utrolig hvor godt kjent man kan bli med folk på en uke

På vei opp

Forsatt på vei opp

Nesten på toppen

Utsikt fra toppen

Enda mer utsikt

Marita, Alva, Benedicte og meg på toppen av Diamond Head

Nede igjen

På kvelden hadde vi middag i en park, etter det var det igjen fritid.

Vi møtte noen folk som satt å spilte gitar og sånn. Plutselig ble de invadert av en gruppe med utvekslingstudenter. Og siden i Usa, og Hawaii, så er alle venner og vennelig, begynte vi å spille sanger og synge sammen med dem. Veldig koselig.

Meg, Marita, Ida og Benedicte

Dette var dag 3, dag 4 og Pearl Harbor er neste innlegg :)

Hawaii - Dag 2 ( 29 Mars)

Her kommer innlegg om dag 2 i Hawaii, hvis du ikke har lest dag 1 er innlegget under dette.

Dagen startet med frokost(selvfølge) før vi satte oss på bussen og var klar for en busstur rundt O'hau som tok ca hele dagen

Meg og mine roommates på bussen

Et av utsiktspunktene vi stoppet på

Stranden vi besøkte den dagen, tror noen nevnte at den var kåret til en av de fineste strendene i verden

Shave ice, Hawaiiisk versjon av Snow Cone, som er isting hvor man putter en smak på, vanskelig å forklare

Jentene!

Senere på dagen stoppet vi på Dole plantasje hvor de dyrket Annanas, før det var tid får å komme oss tilbake til Honolulu og middag.

På kvelden hadde vi fritid, så vi tuslet rundt i hovedgaten i Waikiki.

Frozen yogurt er aldri feil, å ble vårt stam sted ca hver eneste dag

Resten av kvelden gikk til tusling rundt i gaten, noe som var kjempe koselig. Har jo ikke gått rundt i gatene og shoppet på denne måten siden jeg var i Norge.

Dag 3 kommer om ikke lenge :)

Hawaii - Dag 1 ( 28 Mars )

Reisen til Hawaii, er det meste fra dag 1. Jeg dro fra Oklahoma City kl 8:25 morgenen 28 Mars, fra der gikk flyturen til dallas hvor jeg møtte Marie fra Belgia og Nellie fra Sverige som jeg skulle ta samme fly med til Hawaii, så vi spiste lunsj sammen på flyplassen i Dallas, før vi skulle ta fly til Honolulu kl 13.

På flyplassen, den med rødt hår er svensken og hun bak er Marie

Meg og Nellie på vei in på flyet, vi var så heldig at vi fikk sitte vedsiden av hverandre hele flyturen på 8 timer. Sykt glad for det.

På flyet med min svenska venn.

Noe av det første vi ser av øyen, etter å ha sett bare stillehavet i flere timer, så vi pluttselig land.

På HAWAII, retteree sagt O'ahu og HONOLULU

Venter på transporten til hotellet, sammen med, Kimberly fra Tyskland, Julia fra Spania, Nellie fra Sverige, Marie fra Belgia, og en fra Thailand som jeg ikke kan huske navnet på.

Etter å ha ankommet Hotellet gikk vi ut å spiste, da jeg kom tilbake på hotellet møtte jeg Alva som viste hvem jeg var for jeg skulle dele rom med venninen hennes Benedicte, som jeg hadde avtalt å dele rom med. Hun var der og skulle overraske Benedicte, de er begge fra Fradrikstad og Benedicte visste ikke at Alva skulle være der. Så hun overasket Benedicte med det og at hun skulle bo på rommet vårt.

Meg og Therese den siste personen på rommet vårt.

Alva og Benedicte

Dette var min første dag i Hawaii! Dag 2 kommer så fort jeg har skrevet det :)

Emma

18, Bergen

Jeg er en jente på 17 år fra Bergen, som for øyeblikket er på utveksling i Oklahoma, USA rett utenfor Oklahoma City. Organisasjonen jeg reiser med er Aspect. Lurer du på noe, send en mail til: emkyte@gmail.com Hvis du stiller spm i komentarfeltet, legg igjen enten en mail adresse eller en blogg adresse jeg kan svare til.

Det er et par problemer med designet, hvis bloggen vises i Internet Explorer